ROMUS bike

Projektien esittelypaikka

Valvoja: Vasara

ROMUS bike

ViestiKirjoittaja mr.Timley » Pe Syys 08, 2017 12:34 pm

Terve foorumilaiset,

Olen suhteellisen uusi harrastelija tällä alueella. Muutaman vuoden ajan olen kunnostellut erilaisia pyöriä, pääsääntöisesti mummiksia. Pari vuotta sitten polkaisin itseni vahingossa internettiä kauhoessa custom cruiser -maailmaan. En ollut aikaisemmin nähnyt tai tiennyt tällaisten pyörien olemassa-olosta. Kipinä oli syttynyt. Sukelsin internetissä syvään päähän ja pinnalle päästyäni olikin muutama sivusto tiedossa mistä ajattelin tilata rungon ja osat. Vastaani tällä kruisailuladulla asettui Red Alert 2.sta tuttu hokema "insufficient funds". Yllättävän arvokkaaksi saa tällaisen projektin kasvamaan.

En ollut vielä valmis luovuttamaan kruiserin suhteen. Töistä meillä löytyy putkea, hitsausvälineet ja pulverimaalaamo. Työkalut oman rungon rakentamiseen siis olivat olemassa, mutta tietotaito puuttui. Sitten löysin tämän foorumin ja olen lukenut rakentamiseen liittyvät tarinat täällä moneen kertaan. Päätin rakentaa rungon ja säästää satasen, vai miten se nyt meni... Halusin saada aikaan jotain hieman erilaista kuin miltä tämän päivän rungot näyttävät. Alkoi teoriapuolen suunnittelu. Vihkoon piirtely, mietitntä mittasuhteista ja mitä rungolta haluaa. Projekti kävi useamman kerran pöytälaatikossa ja ihan yhtä useasti se tuli sieltä uloskin.

Suunnitelma mallista alkoi olla valmiina. Enää tarvitsisi ratkaista kuin, kuinka saada paperi muutettua putkeksi. Harjoittelin putkenpään notchausta rälläkällä. Putken taivutinta ei putkastamme löydy joten runko on rakennettu suorasta putkesta vannesahalla. Pahoittelut jo etukäteen kaarevan putken nimeen vannoviin, mutta tämä on jotain erilaista kuin mitä on jo nähty. Myös rungon perusolemus eroaa hieman useimmista rungoista. Osia olin tilannut pitkin matkaa Saksasta ja myöhemmin tämän foorumin kautta löytäneenä Styleride -liikkeestä Turusta.

Speksit:

- 26" 80mm kiekot
- Cruzo 26"x 3.0 kumit
- Ruffin Triple tree fork
- Ruffin alumiiniset polkimet
- Lepperin nahkasatula
- Sturmey & Archer S2C kaksivaihteinen takanapa

Kuvia löytyy allaolevasta linkistä ja kaikenlainen feedbäkki on tervetullutta.

https://www.dropbox.com/sh/0izyqobh2xqa ... hb9Ca?dl=0
mr.Timley

Paluu Pyöräprojektit